Na stronach internetowych znaleźć można obecnie wiele różnorodnych widżetów, których funkcją jest często pozyskanie nowych klientów, zachęcenie ich do pozostania na stronie czy zwiększenie interaktywności portalu. Dostępnych opcji jest sporo i w wielu przypadkach nie trzeba nawet tworzyć nic samodzielnie, a wystarczy skorzystać z gotowych rozwiązań.
Na przykład w przypadku portali na WordPressie wystarczy wyszukać interesujący nas typ widżetu i pobrać jedną z opcji, które się pojawią. W przypadku bardziej niszowych widżetów opcji może być mniej, ale w wielu przypadkach nie będziemy narzekać na mnogość wtyczek do wyboru. Jednym z coraz częściej spotykanych ostatnio rozwiązań są widżety do połączeń telefonicznych. Jak one działają i czy warto z nich korzystać?
Czym są widżety do połączeń?
Widżety do połączeń zazwyczaj występują w formie niewielkich elementów w rogu ekranu, które po naciśnięciu dają możliwość wprowadzenia swojego numeru telefonu i otrzymania połączenia zwrotnego od konsultanta. Często nie tylko można na nie kliknąć samodzielnie, ale też automatycznie się otwierają w przypadku próby zamknięcia strony lub po jej otwarciu (bądź spędzeniu na niej określonego czasu). Wszystko w tej kwestii (a także w kwestii designu widżetu i wyświetlanych przez niego komunikatów) zależy od indywidualnych potrzeb i preferencji firmy.
Taki widżet niekoniecznie może sprawdzić się w sklepie internetowym, ale już na witrynie firmowej, która pozyskuje większość klientów i umawia się z nimi na szczegóły zlecenia przez telefon, może to być strzał w dziesiątkę. Możliwość wpisania numeru, który większość osób zna na pamięć i otrzymanie błyskawicznie połączenia zwrotnego jest znacznie wygodniejsza niż szukanie numeru firmy i dzwonienie samodzielnie. Co więcej, wyskakujący samoistnie widżet do połączeń może zmotywować nas do podjęcia rozmowy z firmą, gdzie bez tego byśmy się na to nie zdecydowali.
Widżetów tego typu jest sporo, ale na rynku dominują głównie dwie. Wiele osób zastanawia się, co wybrać – LiveCall czy CallPage. Obie te opcje mają swoje wady i zalety, ale na prowadzenie zdaje się wysuwać LiveCall.
Czy warto używać widżetów do połączeń?
Widżety do połączeń mogą zwiększyć ilość pozyskanych klientów i zwiększyć zadowolenie z poziomu obsługi, z uwagi na znaczne ułatwienie i przyspieszenie kontaktu z konsultantem. O największych zaletach takich widżetów można szczegółowo przeczytać tutaj: https://techpolska.pl/livecall-czy-callpage-co-jest-lepsze-porownanie-widzetow-do-polaczen/, natomiast pokrótce można wspomnieć, że nie bez powodu tak często się je ostatnio widuje.
Są one dość lekkie i nie wpływają znacząco na czas ładowania się strony, a potrafią na dłuższą metę podnieść zarobki firmy, a także ułatwić pracę osobom zatrudnionym w dziale obsługi klienta.